مدرسه علمیه امام رضا (ع) طلبه می‌پذیرد

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

حجت الاسلام سید سعید حسینی، در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص شرایط ثبت نام متقاضیان و پذیرش طلاب در مدرسه علمیه امام رضا (ع)، اظهار داشت: برنامه هر ساله پذیرش به صورت متمرکز از سوی مرکز مدیریت قم به مرکز مدیریت استان تهران ابلاغ می‌شود و مرکز استان نیز این امر را به مدارس واگذار کرده است.

وی افزود: مراحل پذیرش طبق سنوات هر سال در دو مرحله انجام می‌شود که یکی از آن مراحل از تاریخ ۲۳ خرداد ماه و دیگری در صورت عدم تکمیل ظرفیت تا آخر تیر ماه است، البته دست مدارس در این خصوص باز بوده و می‌توانند جهت پذیرش اقدامات مقتضی را زودتر نیز انجام بدهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مدرسه امام رضا (ع) ثبت نام از داوطلبان علاقمند به کسب علوم حوزوی را به مناسبت چهل سالگی انقلاب از ۲۲ بهمن ما کلید زده است، گفت: از جهت پایان ثبت نام محدودیتی تا شروع رسمی دروس نیست اما هرچه ثبت نام دوره به تأخیر بیفتد دوره اختیار و تثبیت نیز به تأخیر خواهد افتاد که این امر ممکن است به شروع دوره تحصیلی کمی آسیب بزند لذا متقاضیان بایستی در صورت تمایل ورود به حوزه علمیه جهت امور ثبت نام زودتر اقدام کنند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا (ع) در ادامه بیان کرد: ثبت نام در مدرسه علمیه امام رضا (ع) از ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و تا ابتدای تیر ماه ادامه دارد لذا داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه بایستی از طریق سایت مرکز مدیریت قم اقدام به ثبت نام کنند و از نحوه شرکت در آزمون اطلاع یابند. گفتنی است کلاس‌های طلاب جدید الورود از ۲۱ مرداد ماه شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه در مورد شرایط عمومی داوطلبان مطرح است در شرایط سنی مختلف، متفاوت است که در این زمینه مرکز مدیریت استان دفترچه جامعی در این زمینه در سایت مرکز بارگزاری کرده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: هر مدرسه‌ای علاوه بر شرایط عمومی اعلامی در سایت مرکز، شرایط اختصاصی هم دارد مثلاً در مدرسه علمیه امام رضا (ع) بومی بودن، الزام به بیتوته کردن در حجره، حضور فعال خانواده‌ها در حوزه جهت پیگیری امور درسی و اعتقادی فرزندانشان از شرایط اختصاصی این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

وی در خصوص شرایط سنی داوطلبان ابراز داشت: مدرسه امام رضا (ع) سالهای گذشته در مقطع عالی پذیرش داشت اما در حال حاضر این مدرسه از مقطع دیپلم نیز پذیرش دارد، اما باتوجه به جلساتی که در شورای دبیران این حوزه برگزار شد تصمیم بر این شد که در سال تحصیلی جدید مقطع سیکل نیز پذیرش شود که شرایط سنی آنها طبق دستورالعمل اجرایی مرکز خواهد بود که در دفترچه پذیرش کاملاً به آن اشاره شده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا (ع) با بیان اینکه ظرفیت این حوزه علمیه دو کلاس ۲۰ نفره است که در مجموع ۴۰ نفر مورد پذیرش قطعی قرار خواهند گرفت، افزود: در سایر پایه‌های ۲ تا ۱۰ و همچنین در سطح ۳ یعنی درس خارج نیز پذیرش خواهیم داشت البته شرایط پذیرش داوطلبان معدل ۱۷ به بالا، برخورداری از خانواده اصیل و انقلابی و قبولی در دوره اختیار و تثبیت خواهد بود.

وی در پایان به بهره مندی از اساتید و کادر مجرب در این مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های متعدد جهت تقدیر از طلاب و اساتید و اردوهای زیارتی و علمی مانند مشهد مقدس و نجف اشرف از برنامه‌های این مدرسه به شمار می‌رود.

265
0 0