طلاب با استفاده از ابزارهای رسانه ای مبلغ مکتب تشیع باشند

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبری، امروز در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: حوزه علمیه استان تهران در سالهای اخیر سرمایه های بزرگ علمی، معنوی و اجتماعی همچون مرحوم آیات مهدوی کنی، حق شناس، مجتبی تهرانی و غیره را از دست داد.

وی افزود: آن بزرگان تکیه‌گاه بزرگ مردم بودند که از میان ما رفتند اما خداوند در سطوح مختلف زمین را خالی از حجت باقی نمی گذارد و این سنت الهی است و امروز فعالیت های مختلف علمی و پژوهشی آیت الله رشاد از اتفاقات قابل توجه در حوزه علمیه استان تهران است.

حجت الاسلام محمدیان بیان داشت: زمانی حوزه علمیه خلاصه بود در اداره زندگی شخصی مردم و به ندرت به مسائل اجتماعی آن هم در سطح کلان توجه می شد اما اتفاقی که در عصر کنونی رخ داده نه تنها در تاریخ تشیع بلکه در تاریخ ادیان الهی بی سابقه بوده به قدری که عصر کنونی را عصر سرنوشت ساز می نامند.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبری ادامه داد: قبل از این عصر هیچگاه متدینین چنین فرصتی را در سطح وسیع جهانی پیدا نکردند که بتوانند با این عمق پیام آسمان را منتقل کنند؛ رسالتی که طلاب در عصر کنونی برعهده دارند بسیار عظیم است.

وی افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی و وجود رسانه های جمعی امکان گفتگوی راحت با جهانیان فراهم است و مکتب تشیع در همه جای جهان مخاطب، علاقه‌مند و مجاهد خود را پیدا کرده است؛ هم اکنون در سراسر جهان افرادی هستند که می خواهند برای این مکتب جانفشانی کنند.

حجت الاسلام محمدیان پیاده روی اربعین را بزرگ ترین اتفاق تاریخ بشری دانست و گفت: امروز اتفاقات عجیبی در سطح جهانی در حال رخ دادن است که انقلاب اسلامی در محور این اتفاقات قرار دارد و تمام معادلات را بر هم می ریزد؛ در محوریت جمهوری اسلامی محور دیگری به نام روحانیت و حوزه ها قرار دارد.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبری ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب محصول خالص و ناب حوزه های علیه هستند؛ هویت ایشان هویتی حوزوی است؛ طلاب نقشی را که قرار است در حوزه های علمیه ایفا کنند درست بشناسند تا بتوانند بر مشکلات فائق آیند.

وی با بیان اینکه طلبه باید خود را وقف دین کند، اظهار داشت: جهاد در راه خدا و وقف کردن خود برای دین الهی باید با تمام شئونات زندگی طلبه عجین شود و خود را جای دیگری هزینه نکند؛ طلاب باید یاوران دین باشند.

148
0 0