اخلاص مهم‌ترین شرط طلبگی است/ تأکید بر توجه طلاب به نهج‌البلاغه

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار جمعی از طلاب و فضلای محمودآبادی مقیم قم با تأکید بر اینکه طلاب، جوانی، فرصت و فراغت خود را در طبق اخلاص بگذارند، افزود: همت بلند از شروط دیگر برای طلاب است.

وی خواندن نماز شب را از دیگر مباحث ضروری برای طلاب و فضلا دانست و افزود: خداوند نورانیت و برکتی را برای انسان به‌واسطه اقامه نماز شب ایجاد می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) سه کتابی است که مسئولان حوزوی باید در اختیار طلاب قرار دهند، گفت: افتخار ما این است که از لشکریان امام زمان(عج) هستیم بنابراین باید  سربازان خوبی برای امام باشیم.

وی طلبگی را از عناوین بسیار پرافتخار دانست و اظهار داشت: اخلاق برای طلاب امری مهم است، بنابراین حضور در درس اخلاق، از دیگر لوازم طلبگی است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: زندگی پرافتخار طلاب دارای دو مرحله است که مرحله اول طلبگی و مرحله دوم به‌عنوان عالم است.

وی با بیان اینکه اگر اخلاص نباشد برکت در علم وجود ایجاد نمی‌شود، افزود: اخلاص اولین مسئله‌ای است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند و جدیت در کار و تحصیل از دیگر لوازم طلبگی است چراکه انسان‌های تنبل در کار خود توفیق پیدا نخواهند کرد.

تأکید بر توجه ادبیات فارسی و عربی

‌این مرجع تقلید با بیان اینکه قلم و بیان در آینده از لوازم مهم برای طلاب است، تصریح کرد: توجه به ادبیات فارسی و عربی به طلاب کمک بسیاری می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان حوزوی باید برای تشویق و ترغیب حفظ‌کنندگان و عمل‌کنندگان به کتاب شریف نهج‌البلاغه جایزه قرار دهند تا تقدیری از این عزیزان شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: کتاب نهج‌البلاغه از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین مطالعه این کتاب برای انسان بسیار مفید است.

وی اظهار داشت: کتاب نهج البلاعه شامل مباحث زیبای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رهبری است که قابل‌استفاده است و یکی از مباحث مطروحه در این کتاب، توصیه به اقامه نماز شب است.

145
0 0