مباحث علمی قضاوت مورد توجه طلاب باشد/ لزوم توجه به موضوع خانواده

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار رئیس دادگستری استان قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های دستگاه قضا و دادگستری در ایجاد عدالت و حل دعاوی در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی داشتن نگاه راهبردی و برنامه جامع برای آینده را از مهم ترین نکاتی دانست که دادگستری قم باید در نظر داشته باشد و افزود: روزمرگی انسان را از برنامه جامع راهبردی دور می سازد بنابراین باید برای جلوگیری از این مسئله برنامه‌ریزی‌های خاصی صورت گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت داشتن نگاه فنی، کارشناسانه و علمی توسط دادگستری افزود: باید با اندیشیدن تدابیر مناسب جلوی بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را گرفت.

وی بیان کرد: توجه به مقوله خانواده و حل مشکلات این نهاد مقدس یکی دیگر از اولویت‌های دادگستری و دادستانی قم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی بحث خانه و خانواده را بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: لازم است همه دستگاه‌ها و نهادها در زمینه امر مهم خانواده با یکدیگر همکاری کنند.

وی بیان کرد: تعامل با سایر دستگاه‌های کشور اولویت بعدی دادگستری قم است زیرا می‌تواند کمک بسیاری به این نهاد داشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه درس‌های خارج متعدد در حوزه در مورد قضا برگزار می‌شود و فعالیت‌های علمی در این موضوع صورت گرفته است، اظهار داشت: با وجود اینکه دروس خارج خوبی در امر قضا در حوزه وجود دارد اما هنوز هم از حیث پایان نامه، رشته و درس خارج جای کار زیادی در این زمینه وجود دارد که لازم است طلاب توانمند در این عرصه مهم وارد شوند.

وی ادامه داد: حوزه برای کمک به دادگستری قم در ابعاد مختلف آمادگی کامل دارد تا بتواند همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

135
0 0