تداوم بارش برف و باران در کردستان/یخبندان در راه است

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

خبرگزاری مهر – گروه استانها: بارش برف و باران در استان کردستان که از سه روز قبل آغاز شده بود بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان امروز شنبه همچنان ادامه خواهد داشت.

این موج بارشی از روز چهارشنبه وارد استان کردستان شده است و نه تنها در ارتفاعات بلکه در شماری از شهرهای استان همانند سقز، بانه، بیجار و حتی قروه نیز بارش برف و سفید پوش شدن این مناطق را به دنبال داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت و شرایط جوی این استان، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس گزارش های رسیده از ایستگاه های هواشناسی بارش برف و باران در سراسر استان کردستان گزارش شده است.

رحیم صدیقی بیان کرد: بارش برف و باران در استان کردستان از بعد از ظهر سه شنبه آغاز شده و به صورت پراکنده تا صبح روز پنج شنبه ادامه داشت که با گذشت زمان بر شدت بارش ها در سراسر استان به ویژه ارتفاعات افزوده شد.

وی گفت: پیش بینی می شود که این موج بارشی تا پایان وقت امروز شنبه در سراسر استان کردستان ادامه داشته باشد و با گذشت زمان از شدت بارش ها کاسته شده و همزمان با این مهم کاهش دمای هوای استان کردستان را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته طی امروز بارش برف به ویژه در ارتفاعات استان کردستان ادامه خواهد داشت ولی در شهرهای بانه و مریوان نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی با اشاره به روند کاهش دمای هوای استان کردستان طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه، اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته دمای هوای استان کردستان طی این سه روز حدود شش درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

صدیقی به بروز یخبندان به ویژه در صبح ها در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ماهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان کردستان، یخبندان شدیدی به ویژه در صبح ها را شاهد خواهیم بود و به همین دلیل انتظار می رود که مردم پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

زرینه سردترین نقطه استان کردستان

همزمان با این مهم پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کردستان در خصوص وضعیت دمای هوای این استان حاکی است که طی سه روز آینده شهر زرینه از توابع شهرستان دیواندره با منهای ۱۳ درجه یکی از سردترین نقاط کشور خواهد بود.

همچنین در ایام پیش رو بیشترین دمای هوای در استان کردستان با ۱۳ درجه بالای صفر مربوط به شهرستان سروآباد و شهرستان مریوان خواهد بود.

در حال حاضر سنندج مرکز استان کردستان دارای هوای سرد همراه با وجود ابر است و بلندی های شهر سنندج نیز به دنبال بارش های مناسب طی چند روز گذشته سفید پوش شده اند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های استان کردستان به دنبال بارش مناسب برف، هم اکنون تردد در گردنه های صعب العبور این استان تنها با استفاده از زنجیر چرخ ممکن است.

تردد در گردنه های کردستان تنها با زنجیر چرخ ممکن است

در اطلاعیه مرکز مدیریت راه های استان کردستان آمده است که تردد در دو گردنه خان در شهرستان بانه و ژالانه در شهرستان سروآباد تنها با زنجیر چرخ ممکن است و احتمال کولاک در این دو گردنه نیز وجود دارد.

همچنین طی روزهای گذشته و به دلیل بارش مناسب برف راه روستایی ۱۵ روستا از توابع شهرستان های بانه، سقز و دیواندره مسدود شد که بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های استان کردستان، از روز گذشته کار بازگشایی این راه های روستایی نیز صورت گرفته است.

پلیس راه کردستان نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن درخواست از رانندگان وسائل نقلیه با لغو مسافرت های غیرضرور خود، اعلام کرد: تردد در جاده های استان کردستان نیازمند تجهیزات کامل زمستانی است.

در این اطلاعیه همچنین از رانندگان وسائل نقلیه خواسته شده است که ضمن توجه به هشدارهای پلیس، ایمن رانندگی کردن را با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهند.

147
0 0