دوره آموزشی خبرنویسی ویژه دانشجویان بسیجی در لامرد برگزار شد

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، دوره مقدماتی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای با حضور فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لامرد طی ۲ روز برگزار شد.

دوره مقدماتی خبرنگاری و آموزش سواد رسانه‌ای به همت بسیج دانشجویی شهرستان لامرد با هدف ارتقا سطح دانش رسانه‌ای و هر دانشجو یک خبرنگار برگزار شد.

سرگرد احمد هنرپیشه در گفتگو با خبرنگار مهر در لامرد با بیان اینکه اصول مقدماتی خبرنویسی و گزارش نویسی از سر فصل‌های این دوره فشرده بود، اظهار کرد: مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشجویان با ارتقا سطح دانش رسانه‌ای خود می‌توانند در مسیر پایبندی به حق طلبی و مطالبه گری گام‌های مؤثری بردارند و فریادهای انقلابی خود را به گوش جامعه امروز برسانند.

فرمانده بسیج دانشجویی شهید علم الهدی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه هر دانشجوی انقلابی باید یک رسانه باشد، افزود: آموزش صحیح خبرنویسی و روزنامه نگاری می‌تواند نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های صحیح و درست رسانه‌ای داشته باشد.

وی شرکت در دوره‌های سواد رسانه‌ای را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مطالبه گری باید یکی از شاخصه‌های اصلی یک دانشجوی جوان انقلابی باشد، این جوانان با نگاهی دقیق و آگاهانه به مسائل کشور از حقوق افراد جامعه دفاع کنند.

این مسئول بر تهیه و انتشار نشریه‌های دانشجویی با محوریت مسائل انقلابی و اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشجویان علاقه مند به حوزه نشریات دانشجویی با حضور در دوره‌های خبرنویسی و سواد رسانه‌ای، می‌توانند در تهیه نشریات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدم‌های مهمی بردارند.

هنرپیشه با اشاره به اینکه ما در جنگی قرار گرفته‌ایم که دشمن تمام توان خود را برای تخریب داشته‌های فرهنگی، مذهبی و اسلامی ما گذاشته است، تصریح کرد: آشنایی با مبانی و تکنیک‌های رسانه‌ها یکی از ضرورت‌های فعالیت در فضای مجازی و مقابله با اقدامات خصمانه دشمن است. برگزاری این دوره‌ها نه تنها برای دانشجویان بلکه برای عموم مردم ضروری است.

کارگاه آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه ویژه مسئولان پایگاه‌های بسیج دانشجویی و اعضای شورای این پایگاه‌ها به مدت ۲ روز در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید عامری با تدریس سید محمد حقایقی خبرنگار خبرگزاری پانا با سرفصل‌های اصول مقدماتی خبرنویسی، ارزش‌های خبری، سبک‌های خبری و … برگزار شد.

148
0 0