بازتاب فعالیت‌های حوزه در رسانه‌ها و افکار عمومی اصل مهمی است

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی امروز دوشنبه در دیدار مسئولان روابط عمومی‌های حوزوی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات حوزه علمیه به معنای عام و جامع امروز در جامعه انعکاس ندارد، افزود: طی ۱۰۰ سال اخیر اتفاقات بزرگی در حوزه رخ داده است، اینکه کسی حوزه را بدون دستاورد می‌داند و یا افرادی به کارها غره می‌شوند، باید بدانند که در اشتباه هستند.

وی بیان کرد: در حوزه با وجود سرمایه‌های بسیار، با نقصان‌های فراوانی روبرو هستیم بنابراین اگر کار روابط عمومی‌ها به درستی انجام شود، سازمان‌ها نیز زنده خواهند شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه شکل امروز حوزه در فضای افکار عمومی بازتاب ندارد، افزود: یکی از وظایف روابط عمومی‌های حوزوی بازتاب کلان حوزه حداقل در ۱۰۰ سال اخیر است.

وی بازتاب حوزه در رسانه، فضای مجازی و افکار عمومی را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها برای بازتاب حوزه باید فکری بکنند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه‌ها در سه سال اخیر تلاش کرده که از یک نگاه راهبردی کلان برخوردار شود، تصریح کرد: مدیریت حوزه اسناد کلان حوزه را برای نخستین بار تدوین کرده است که این در حالی انجام شده که بودجه و نیروهای حوزه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به ۴۰۰ رشته در حدود ۱۸ حوزه دانشی ایجاد شده است، افزود: نظام جامع معیشت حوزه، وقف حوزه، شهریه‌های هدفمند، علم سنجی علوم اسلامی، نظام جامع مباحث کاربردی و غیره از طرح‌های پیش بینی شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وجود ستاد مشترک با آموزش و پرورش، اظهار داشت: با برخی نهادهای دیگر نیز تفاهم نامه‌هایی امضا شده و از جمله آنها همین تفاهم نامه‌ای است که در دو روز گذشته با وزارت علوم منعقد شد.

138
0 0