همایش طلیعه حضور مدارس علمیه خواهران استان تهران برگزار شد

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، همایش طلیعه حضور مدارس علمیه خواهران استان تهران امروز با حضور طلاب خواهر جدیدالوورد در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن گفت: در پازل بزرگ جهانی انسان باید بداند در کدام نقطه قرار گرفته و نسبتش با موجودات عالم هستی چگونه است.

وی با اشاره به اینکه انسان با نگاه و بینشی که دارد زندگی می کند، ادامه داد: مبلغان برای هدایت انسان ها به سوی حق باید برنامه های طولانی مدت داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی مهمترین هدف حوزه های علمیه را ترویج هدف خلقت یعنی عبودیت و بندگی بیان کرد و ادامه داد: حوزه علمیه در راستای تحقق هدف خلقت تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب با ورود به حوزه عبد و مصلح می شود، اظهار داشت: کف طلبگی صالح پروری و اوج آن مصلح پروری است.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن مهمترین ماموریت حوزه‌های علمیه را ترویج عبودیت از راه فهم دین دانست و گفت: دوران طلبگی نهایت ندارد و راه بلند و با شکوهی است که سیر صعودی دارد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سالک مجاهد بود، اظهار داشت: سردار دلها به مجرد شهادت شاهد سالک شد و سیر فی الله را آغاز کرد ایشان به شدت به اهل رعایت شرع بود؛ بدون شک سردار سلیمانی از مصادیق بارز بقیه الله در عالم است، افتخارش روستایی بودن و ساده زیستی اش بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن با تاکید بر اینکه مسیر طلبگی مسیر شهادت است گفت: طلبگی سلوک در مسیر شهادت است و از نعمات بزرگ الهی به شمار می رود که به طلاب عنایت شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه هیچ سفره ای پر رنگ تر و پرفروغ تر از سفره مکتب امام صادق(ع) در عالم نیست، اظهار داشت: شاگردی امام صادق (ع) بسیار مهم است. طلاب در دوران طلبگی نباید نسبت به دیگر وظایف فردی و اجتماعی بی تفاوت شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن با اشاره به اینکه سبک زندگی طلبگی بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به معنای مطلق کلمه مبلغه کامل بودند.

135
0 0