حوزه علمیه باید در تراز انقلاب اسلامی باشد/ تهذیب نخستین رکن است

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر شنبه در همایش روحانیان، طلاب و مدرسان حوزه علمیه استان سمنان به میزبانی امامزاده یحیی (ع) بابیان اینکه حوزه علمیه میراث نبوت و امامت است، ابراز کرد: باید در حفظ این میراث کوشید.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، افزود: به حمدالله حوزه‌های علمیه ما به‌ویژه حوزه علمیه استان سمنان به دلیل دارا بودن نخبگان و چهره‌های خوب علمی و دینی وضعیت مطلوبی دارد و می‌تواند در این زمینه الگو باشد.

تهذیب اهمیت دارد

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه تهذیب از ارکان حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی است، بیان کرد: طلاب باید تهذیب نفس را در کنار مسائلی چون عبادت و تحصیل علم و … مدنظر قرار دهند.

خاتمی درباره اهمیت تهذیب و جایگاه آن در بین طلاب حوزه علمیه و علوم دینی، بیان کرد: اولین اصل در ایجاد حوزه در تراز انقلاب اسلامی تهذیب محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در جامعه امروز ما هنوز هم روحانیت در جامعه محترم است، ابراز کرد: مردم ما انتظار ندارند که طلبه‌ها را خانه‌به‌دوش ببینند اما از سوی دیگر کاخ را نیز درشان و حد روحانیان نمی‌دانند.

تحول در کتب درسی

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه وقتی جوان ما درباره کاخ‌نشینی موضع می‌گیرد باید تشویق شود چراکه معلوم است این جوان اندیشه انقلابی دارد، بیان کرد: حوزه علمیه در تراز انقلاب با کاخ‌نشینی نسبت و قرابتی ندارد.

خاتمی بابیان اینکه حوزه در تراز انقلاب اسلامی همیشه و در همه‌جا ملجأ عمومی مردم است، بین کرد: اقدامات خوبی درزمینهٔ هم ترازی حوزه و انقلاب اسلامی در سطح کشور انجام‌شده که ازجمله آن می‌توان به ایجاد تحول ۵۰ کتاب درسی حوزه به منظور تقویت حوزه علمیه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه روحانیان و طلاب نشان داده‌اند که همواره حوزه در تراز انقلاب و در کنار مردم است، بیان کرد: نمونه بارز این موضوع را می‌توان در حضور پرشور روحانیان و طلاب در امداد رسانی به سیل و مشکلات مردم در استان‌های مختلف برشمرد و مشاهده کرد.

124
0 0