شعبه جدیدی از مدارس علمیه مشکات رستگاران افتتاح شد

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه چهارمین سال فعالیت مدرسه علمیه مشکات رستگاران در شهر مقدس قم، شعبه جدید آن امروز در استان تهران به عنوان مجتمع حوزوی رستگاران با تولیت و مسئولیت آیت الله مشکات افتتاح شد.

مدارس علمیه مشکات رستگاران با پشتوانه ۳۰ سال سابقه تعلیم و تربیت اسلامی توانسته بیش از ۱۰ هزار دانش آموز را در اقصی نقاط میهن اسلامی و سطح بین المللی تربیت کند.

بعد از اتمام مراسم افتتاحیه حجت الاسلام علیزاده مدیر مدرسه علمیه رستگاران، در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت گفت: مدرسه علمیه مشکات رستگاران دارای راهبردها و چشم اندازهای کاملا مشخص در سطوح مختلف علمی است.

وی با اشاره به اینکه در سطح مقدمات دو هدف آموزشی و تهذیبی دنبال می شود، ادامه داد: در بحث آموزش این مدرسه علمیه نگاه عمیق و ژرف به درسهای اصیل حوزوی چون متن عربی دارد و همچنین در حوزه منطق برای اینکه طلبه بتواند روش تفکر صحیح را کسب کند در دوره مقدمات درس منطق ارائه می شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه در بحث تهذیب دو هدف تربیت جوان مومن انقلابی تراز و زی طلبگی در این مدرسه علمیه دنبال می شود، اظهار داشت: در سطح یک فقه و اصول، در سطح دو گرایش شناسی و در سطح سه گرایش گزینی ارائه می شود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران ادامه داد: این هدفگذاری پشتوانه علمی عالی در قم دارد به صورتی که بعد از ۶ سال تحصیل، طلاب به شهر مقدس قم رفته و گرایش شناسی و گرایش گزینی را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه دروس مدرسه علمیه رستگاران در ۳ محور ارائه می شود، عنوان کرد: ویژگی مدرسه علمیه رستگاران این است که دروس مهارتی را در چند حوزه مهارت تعلیم و تعلم، کسب مهارت زندگی، مهارت های ارتباطی و مدیریت و مهارت مکمل ارائه می دهد.

حجت الاسلام علیزاده نگاه عالمانه و حکیمانه به سنجش و آزمون را از دیگر شاخصه های این مدرسه علمیه برشمرد و گفت: در امتحانات طلاب در چهارده محور مانند حضور، خلاصه نویسی، مناظره علمی و غیره مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند؛ هدف از این اقدام تربیت طلاب پژوهش محور است.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران به نظام تربیتی این مدرسه اشاره و بیان کرد: با توجه به تجربه ۳۰ ساله موسسان و مسئولان مدارس علمیه رستگاران و ارتباط مستمر با روانشناسان و مشاوران نظام تربیتی این مدرسه توجه خاص به مساله تربیت شخصیتی، معنوی و .. طلاب داشته و ارتباط تنگاتنگی با خانواده طلاب دارد و همواره خود را در معرض نقد آنان قرار می دهد.

به گزارش مهر، مجتمع حوزوی رستگاران به آدرس تهران، خیابان وحدت اسلامی، بعد از بیمارستان رازی، نبش کوچه خندان برای سال تحصیلی جدید در مقطع ۸ و ۹ طلبه می پذیرد.

134
0 0