درب حوزه علمیه برای خدمت و رفع مشکلات مردم باز باشد

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست از سلسله نشست های اخلاقی ویژه مدیران، معاونین و اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران در سالن جلسات مرکز مدیریت برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سیدمحمدباقر خسروشاهی تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: بامطالعه زندگی‌نامه علما و بزرگان حوزه در می یابیم که زندگی آنان همواره با ایمان و اعتقاد همراه بود و در مواجهه با مشکلات از درگاه الهی استعانت جسته و طلب یاری می‌کردند.

وی حضرت آسیه را مجسمه ایمان و بهترین الگوی قرآنی برشمرد و ادامه داد: امروز مدرسان حوزه های علمیه خواهران آسیه وار علاوه بر اینکه علوم اسلامی را تدریس می کنند مربی اخلاق نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه سخن و عمل حوزویان باید یکی باشد، عنوان کرد: بسیاری از بزرگان و علمای دین سخن و عملشان یکی بود برای همین توانستند به درجات بالای کمالیه دست یابند زیرا آنان به هر آنچه اعتقاد داشتند عمل می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی ادامه داد: از گذشته در حوزه های علمیه رسم بود که اعتقاد را توامان با عمل یکی می کردند از این رو استاد در عین حال که استاد بود طلبه بود و طلبه با اینکه طلبه بود ولی وظیفه خاص خودش را انجام می داد زیرا می دانست اگر بخواهد به مراتب کمال دست یابند باید سخن و عملش یکی باشد.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین با استناد به کلام امام علی(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: اگر ما بخواهیم دیگران را هدایت کنیم ابتدا باید خود را تربیت کرده و معلم نفس خودمان باشیم؛ انسان به واسطه مراقبت نفس می تواند به درجات بالای عرفانی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه بانوان بهترین مربی هستند، گفت: بانوان به واسطه رحم و عطوفتی که خداوند به آنان عنایت کرده می توانند بهترین مربی تربیتی تاثیرگذار در جامعه باشند؛ در هر خانه ای که بانوی حوزی عالمه وجود دارد اعضای آن خانواده افرادی موفق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی با بیان اینکه زندگی حوزویان باید به دور از تشریفات باشد، عنوان کرد: سبک زندگی حوزوی در پرتوی ساده زیستی و به دور از تجملات معنا می شود؛ مدرسان حوزه های علمیه در کنار تدریس علوم باید معلم اخلاق نیز باشند.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین با تاکید بر اینکه حوزویان باید خادم و پذیرای مردم باشند، اظهار داشت: حوزویان باید دائما در خدمت کردن به مردم پیشگام باشند و آنان را با معارف اسلام آشنا کنند.

159
0 0