همایش بین المللی عرفان و حماسه حسینی بصورت مجازی برگزار می‌شود

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی عرفان و حماسه حسینی در آستانه روز عرفه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به ارتباط عرفه با حج گفت: مفهوم حج را باید در عرفه پیدا و مفهوم اصلی عرفه بدون درک امام حسین قابل فهم نیست.

وی با اشاره به مفهوم حماسه در فرهنگ دینی ما گفت: حماسه در لغت به معنی دلاوری اما در فرهنگ اسلامی ما یعنی جوانمردی و زن و مرد هم ندارد چنانچه حضرت زینب (س) در صحنه کربلا و بعد از حماسه آفرید.

مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی حماسه و از خودگذشتگی را از نیازهای ضروری امروز جامعه دانست و افزود: پرستاران و کادر درمان ما امروز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند و آنچه که انجام می‌دهند شاید وظیفه شأن نباشد اما برسم جوانمردی اینگونه از خودگذشتگی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: همایش بین‌المللی عرفان و حماسه حسینی برای تبیین چنین مفاهیم ارزشی در جامعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تاکید بر مجازی برگزار شدن همایش بین‌المللی عرفان و حماسه حسینی گفت: همایش بین‌المللی عرفان و حماسه حسینی چهارشنبه هشتم مرداد ماه و در آستانه روز عرفه به صورت مجازی با سخنرانی ۱۳ نفر در قم برگزار می‌شود.

این همایش در ده محور با موضوعات، حقیقت دعا در مکتب حسینی، مبانی معرفتی دعای عرفه، نیایش و سلوک عرفانی در مکتب حسینی، سروش نیایش و خروش حماسه در عاشورا، خداشناسی و خودشناسی در دعای عرفه، سبک شناسی و زیبایی شناسی دعای عرفه، عشق و اشتیاق در عرفان و حماسه حسینی، عرفان در عرفه حسینی و بازنمایی آن در اربعین معاصر، واکاوی عرفان و حماسه در عاشورا و اربعین و عرفان عرفه در نغمه‌های شاعران برگزار می‌شود.

157
0 0