تشکیل نهادی بین المللی برای حمایت از خانواده شهدای شیعه

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی شامگاه پنج شنبه در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیون پاکستانی حوزه علمیه قم به کشتار فجیع معدنچیان شیعه به دست تروریست‌های داعش در منطقه "بولان" ایالت بلوچستان پاکستان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در "مدرسه علمیه حجتیه" شهر قم برگزار شد، با تاکید بر بررسی ابعاد مختلف شهادت کارگران زحمتکش پاکستانی که به جامعه اسلامی خدمت می‌کردند و به دست داعش سر بریده شدند گفت: یک جامعه حق و یک جامعه باطل داریم. جامعه حق، جامعه‌ای است که مبنایش بر مبنای حق است و این جامعه مدام رشد می‌کند. امام علی (ع) تاکید داشت اگر قومی کارشان ریشه در تقوا داشته باشد، این قوم هیچ وقت از بین نمی‌رود.

وی افزود: جامعه باطل مبتنی بر باطل است و از بین می‌رود چون درخت بی‌ریشه‌ای است که اگر کنده شد، از بین می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری محبت رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را عامل وحدت در امت اسلامی بیان کرد و افزود: چرا باید آمریکا، سردار قاسم سلیمانی را به شهادت برساند؟ دشمنی آنها با ما نیست، بلکه با رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است و آنها ما را وصل و ادامه حضرت محمد (ص) و آل محمد (ص) می‌دانند.

وی قدم اول واکنش به جنایت کشتار شیعیان در پاکستان اقدام علیه افرادی که به تروریست‌ها برای انجام چنین جنایت، کمک‌های مالی و سیاسی و اطلاعاتی می‌کنند عنوان کرد و افزود: پاکستان دومین کشور پرجمعیت اسلامی است و موضع قاطعی در قبال حمایت از فلسطین داشته است و برخی‌ها به این دلیل به دنبال سلب امنیت از پاکستان هستند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه ما همه جهان را قلمرو امام زمان (عج) می‌دانیم و امامت حضرت مهدی (عج)، امامت بالفعل است گفت: ما شیعیان نسبت به همه کسانی که در زیر چتر کشور اسلامی هستند، مسئولیت داریم. قلمرو کشور اسلامی، دارالسلام است و همه باید در جامعه اسلامی، امنیت داشته باشند و چنین جامعه‌ای از رشد اقتصادی برخوردار شود.

این استاد سطح خارج فقه ایجاد رسانه برای تقویت ساکنان دارالسلام برای حمایت در برابر دشمنان را ضروری دانست و افزود: اگر تصمیمی اتخاد می‌شد که همه کالاهای آمریکایی را در کشورهای اسلامی، تحریم کنند، ضربه سنگینی به آمریکا می‌خورد.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی مسلمانان هستند و باید کاری کنیم که جوانان به این نکته آگاه شوند. برخی به دنبال عادی سازی روابط با این دشمنان خونخوار بشریت هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه مردم انقلابی عراق در سال ۱۹۹۱ توانستند که بخش‌های زیادی از این کشور را از سلطه رژیم صدام آزاد کنند تصریح کرد: اما رژیم بعثی با حمایت آمریکا توانست انقلابیون را به عقب براند و میلیون‌ها شیعه عراقی به دست رژیم صدام به شهادت رسیدند.

وی افزود: ثروتمندان شیعه فراوانی در کشورهای مختلف داریم که این افراد باید در قبال مذهب اهل بیت (ع) احساس مسئولیت کنند. شیعیان بسیاری در کشورهای مختلف به شهادت رسیدند و باید نهادی وجود داشته باشد که خانواده‌های این شهدا را تحت پوشش قرار بدهند و باید افرادی در این راه همت کنند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر اینکه دولت پاکستان مسئولیت حفظ جان شهروندان خود را دارد تاکیدکرد: از دولت پاکستان می‌خواهیم که برای تأمین امنیت شیعیان در این کشور تلاش کند.

81
0 0