تقویت ارتباطات ایران با شیعیان جهان ضروری است

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری صبح دوشنبه در بازدید از مؤسسه مطالعاتی جنوب شرق آسیا در قم گفت: شیعیان در اندونزی خبرگزاری نداشتند و با همت طلاب جامعةالمصطفی سایت لیپوتن اسلام «liputanislam.com» با بخش‌های متنوع تحلیلی و.. راه اندازی کنیم. امروز با حمایت‌های انجام شده این سایت به آمار روزانه ۶۰ هزار بازدید با حضور متوسط ۳۵ دقیقه‌ای هر فرد رسید.

وی افزود: برخی از این مجموعه‌ها در اندونزی پشتیبان ندارند و با کمک و آموزش‌های اولیه به این افراد، قدمی بزرگ برداشته می‌شودو در استان قم فعالیت به زبان «مالایی» بسیار است و افرادی که در این میدان فعالیت می‌کنند، نیازمند این اطلاعات هستند و مؤسسه مؤسسه مطالعاتی جنوب شرق آسیا با جمع آوری این اطلاعات می‌تواند کمکی شایان به این افراد کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت مرجعیت فکری حوزه در جهان بیان کرد: ارتباطات ایران با قسمت‌های معرفتی ضعیف است و اندونزی نیازمند چهره پردازی است و این امر به پیگیری‌های مستمر و فراوان احتیاج دارد و مجمع تقریب باید مذاهب اهل سنت که همسو با شیعه هستند را مرجعیت‌های فکری کند و داده‌های فکری لازم را به آنها برساند.

121
0 0