نشست طلاب حوزه علمیه با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز نشست «نهال قد کشیده» در سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات و جمعی از طلاب مدارس حوزه علمیه استان تهران برگزار شد.

در این مراسم جمعی از طلاب نظرات خود را در خصوص اجرایی‌سازی بیانات مقام معظم رهبری مطرح کردند.

تقی‌پور نماینده گروه‌های علمی حوزه علمیه خاتم در این مراسم گفت: ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و این درخت روز به روز توانمندتر می‌شود.

وی افزود: متأسفانه حوزه‌های علمیه نتوانستند پای به پای انقلاب، حرکت و مشکلات مردم را برطرف کنند.

نماینده گروه‌های علمیه حوزه علمیه خاتم تأکید کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، درواقع طلاب جوان می‌توانند مشکلات پیش‌روی انقلاب و کشور را حل کنند که این امر از طریق همفکری محقق خواهد شد.

تقی‌پور تصریح کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری که سال گذشته در جمع طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران مطرح کردند، در حال تدوین اساسنامه‌ای برای گروه‌های جهادی هستیم.

قورقچی نماینده کارگروه هنر مدرسه علمیه دارالحکمه در ادامه گفت: دیدار شهریور ماه سال گذشته طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با مقام معظم رهبری، اتفاق مبارکی بود که در این دیدار بر فعالیت طلبه‌های جوان تأکید شد.

وی عنوان کرد: در راستای عملیاتی‌سازی بیانات مقام معظم رهبری در این مدرسه، سه موضوع استقلال، تعامل و ولایتمداری را مورد توجه قرار دادیم که در این راستا طلاب در خصوص خود و محیط اطراف احساس مسئولیت داشته باشند.

نماینده کارگروه هنر مدرسه علمیه دارالحکمه خاطرنشان کرد: همچنین در این مدرسه کارگروه‌های مختلفی تشکیل خواهیم داد که این کارگروه‌ها نیازهای جامعه را شناسایی و در راستای رفع آنها فعالیت خواهند کرد.

همچنین بهمنی‌نژاد نماینده مدرسه مشکات در این مراسم گفت: دیدار طلاب حوزه علمیه استان تهران با مقام معظم رهبری، جان تازه‌ای به ما داد.

وی ادامه داد: اصحاب حوزه باید انقلابی و دید تمدنی داشته باشند.

در ادامه علی‌نیا نماینده بسیج حوزه علمیه بقیه‌الله گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب، باید طلاب حوزه‌های علمیه با یکدیگر متشکل شوند.

وی عنوان کرد: در این مدرسه هیئت اندیشه‌ورزی با محوریت درون و بیرون حوزه‌های علمیه تشکیل شده است.

نماینده بسیج حوزه علمیه بقیه‌الله تأکید کرد: همچنین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه‌های علمیه، کرسی‌های نقد و نظر، جلسات مناظره و آزاداندیشی را برگزار خواهیم کرد.

بیگی مسئول بسیج مدرسه صدر نیز در این مراسم گفت: روحیه جهادی و مبارزه بسیار مهم است اما این فضا در میان طلاب دیده نمی‌شود که باید این امر تقویت شود.

وی ادامه داد: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در این مدرسه اردوهای جهادی مستمر و هفتگی برگزار می‌شود.

محمودی نماینده مدرسه علمیه امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: باید تصمیم‌گیری‌های شورای حوزه علمیه و مدیران حوزه تبدیل به تصمیم‌سازی شود تا بتوانیم بیانات مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

201
0 0