مدارس علمیه نباید به ستاد خاص یک جریان سیاسی تبدیل شود

به نقل از سایت اخبار اخبار حوزه ، مطالب دینی :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام محمد اسفندیاری در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران خراسان با بیان اینکه تحول باید از درون صورت گیرد تا حرکت آغاز شود، گفت: حرکت تحول آفرین حرکتی است که با انسجام و برنامه صورت گیرد که این امر لازمه همه‌ ارکان در حوزه‌های علمیه است.  

وی اخلاص را مهمترین شرط مدیریت اسلامی و دینی برشمرد و افزود: اخلاص در نیت و عمل مدیریت دینی را از سایر روش ها متمایز می کند و در روش شناسی غربی «اومانیستی»، اینگونه مباحث مطرح نیست.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه انسجام گروهی، یکی از بحث های اصول مدیریت اسلامی است، افزود: در یک مدرسه تمام افراد باید به سمت یک مبدا و مقصد حرکت کنند و وظایف خود را به درستی انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسند.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب جهانی است، گفت: یکی از وظایف حوزه‌های علمیه رفع نیازهای درون حوزوی، جامعه اسلامی و بحث بین الملل است که باید با دقت نظر بیشتری به آنها پرداخت و در این میان مدیران می توانند با تفکری جهانی نسبت به برنامه ریزی راهبردی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تربیت جامعه و بشر به سوی الله یکی از مباحث در حوزه های علمیه است، اظهار داشت: امروز جریان شناسی و بصیرت یکی از مهمترین وظایف در مدارس علمیه است و از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی الگو و معیار ما در جامعه است، باید بر اساس دقت و توجه ایشان نسبت به مسائل و جریان ها، حرکت کنیم و بی تفاوت نباشیم.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: با این دیدگاه که اسلام عین سیاست و تشیع یک جریان سیاسی است، مدیر یک مدرسه علمیه نیز باید با بصیرت باشد و جریان های مختلف را بشناسد.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه حوزه باید آزاداندیش باشد و منویات رهبر معظم انقلاب را در جامعه برقرار کند، تاکید کرد: باتوجه به اینکه سه رکن «عمل، اخلاق و جریان شناسی» از وظایف مدیران است، نباید مدارس به ستاد خاص یک جریان سیاسی تبدیل شوند، بلکه وظیفه آنها این است که بینش و آگاهی لازم را در اختیار جامعه قرار دهند.

161
0 0